Pek çok şirketin bir stratejik planı vardır. Stratejik planlama sürecinden beklenen sadece bir planın ortaya konması değildir. Belirlenen stratejinin hayata geçirilmesi zaman alıcı olmakta ve büyük bir önem taşımaktadır. Şirketlerde çoğu zaman stratejik planlama belirli departmanlar için yapılmaktadır. Kimi departmanlar göz ardı edilmektedir. Oysa kurumsal başarı bütünsel bakışla ve bütünü iyi yönetebilmekle söz konusu olabilmektedir. Burada unutulmaması gereken önemli nokta bir zincirin sağlam olabilmesi için tüm halkalarının sağlam olmasıdır.
Duygu, İnanç ve Mantık
İş yerlerinde çalışan elemanlar birbirlerine iyi örnek olmalıdır. Sadece diploma yeterli değildir. Çalışan elemanlar güvenli ortamlarda yenilik arayışı içinde olmakta ve daha az hata yapmaktadır. Stres her çalışan kimse için zararlı olmaktadır. Yöneticiler olumlu olmalı ve çalışan elemanlara pozitif enerji vermelidir. Yöneticilik sadece yasaları ve kuralları uygulama sanatı değildir. Duygu, inanç ve mantık dengesinin kurulması zorunlu olmaktadır.
Karşılıklı güven ortamı da ancak böyle yaratılmaktadır. Bir şirket ortak hedefler, kurumsal değerler ve yeni fikirlerle yönetilmelidir. Bir şirketin organizasyon yapısı insan kaynaklarının yeteneklerini en iyi biçimde değerlendirmeye uygun olmalıdır. Bu da ancak yeni yönetim anlayışıyla söz konusu olabilmektedir. Her düzeyde çalışan elemanlar iş süreçlerini iyileştirme konularına ilgi göstermeli ve kafa yormalıdır. Deneyimli bir eleman iş geliştirmeyle ilgili kişisel düşüncelerini meslektaşlarıyla ve yöneticileriyle görüşebilmeli ve fikir alışverişinde bulunabilmelidir. Bir eleman iyi bildiği ve yararlı olacağına inandığı konularda çalışma arkadaşlarına katkıda bulunmalıdır.
Günümüzde sürekli yenilenen çok çeşitli uzmanlık alanları bulunmaktadır. Herkes bilgilerini güncellemeye ve yenilikleri takip etmeye öncelik vermelidir. Eğitimin amacı insanlara merak etme ve araştırma yapma alışkanlığı kazandırmak olmalıdır. Ezberlemeye dayalı eğitimin uzun vadede kimseye bir yararı olmamaktadır. Şirketin rekabet gücünü artırmak için nitelikli elemanlarla ve takım çalışmalarıyla gerçekleştirilecek yeni hedefler belirlenmelidir. Bireysel rekabet değil, takım çalışmaları ödüllendirilmelidir. Takım ruhu canlı tutulmalıdır. Başarıyı takım arkadaşlarıyla paylaşan elemanların verimliliği artmaktadır.
Yapılanlar Yeterli mi?
Geleceğe yönelik potansiyel müşterileriler kazanma konusunun sık sık ele alınması gerekmektedir. Çalışan elemanlara şu soruları sormak gerekmektedir: Müşteri memnuniyeti için neler yapıyorsunuz? Bu yapılanlar yeterli midir? Şirket sahip olduğu potansiyeli iyi değerlendirebiliyor mu? Şirketin performansı daha hangi konularda artırılabilir? Geleceğe yönelik daha neler yapılabilir? Özellikle müşteriye yakın olmak ve ona değer verildiğini hissettirmek büyük bir önem taşımaktadır. Yoğun rekabet ortamında yenilikleri takip etmek ve uygulamak büyük bir önem taşımaktadır. Değerlendirilmeyen bilginin ve kuralların işlere bir faydası olmamaktadır. Üst düzey yöneticiler sadece günlük işlere değil, stratejik hedeflere de odaklanmalıdır. Stratejik hedeflere ancak bilinçli ve başarılı ekiplerle ulaşılabilmektedir.