• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
ŞENER MUTER

Yenilik Yapmak Riskli mi?

sener.muter@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 06.12.2015, 00:00

Rekabet gücü yüksek yeni ve farklı ürünler tasarlama ve üretme konusunda şirketinizde birtakım zorluklar yaşanıyor mu? Yeni iş fikirleri konuşulurken geleceğe yönelik öngörülere ve düşüncelere anlayışlı davranılıyor mu? Yeni ve farklı bir ürün ya da hizmet tasarlamak kolay bir süreç değildir. Yeni tasarımların ve yeni ürünlerin müşteri memnuniyeti sağlayabilmesi için yoğun bir emek harcanması gerekmektedir. Ayrıca bu amaçla yapılacak harcamaların karşılanması konusu da büyük bir önem taşımaktadır.

Alışılagelen Yöntemleri Sürdürme

Yenilik yapmanın kapsamı sadece yeni ve farklı ürünler üretmek ya da yeni bir teknoloji geliştirmekle sınırlı bulunmamaktadır. Yenilik yapmak ayrıca üretilmekte olan bir ürüne ya da uygulanmakta olan bir teknolojiye rekabet gücünü artırıcı özgün nitelikler kazandırmaktır. Yenilik yapma, Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları her şirketin kendisine özgü nitelikler göstermektedir. Bu nedenle başka şirketlere benzemeye çalışarak kalıcı yenilikler yapılamamaktadır.

Bir şirketin yıllar boyunca birbirine benzeyen ürünler üretmesi ve aynı işleri yaparak durumunu muhafaza etmeye çalışması o şirketin geleceği için bir güvence sağlamamaktadır. Böyle düşünen şirketler mevcut performanslarını devam ettirseler bile pazarda hızlı gelişen yenilikçi şirketlerin gerisinde kalmaktadır. Bir başka deyişle böyle şirketler başarısız olmakta ve varlıklarını sürdürmekte zorluk çekmektedir. Farklı düşünme ve yenilik yapma konularında şirketler ölçülü ve dikkatli davranmaktadır. Çoğu zaman şirketler alışılagelen yöntemleri devam ettirme eğiliminde olmaktadır.

Oysa farklı düşünme ve yenilik yapma konularında çeşitli bakış açılarına sahip elemanların yararlı katkıları olabilmektedir. Ayrıca birbiriyle çatışan bakış açıları daha özgün ve daha yaratıcı düşüncelerin ortaya çıkmasını sağlayabilmektedir. Şirket içinde doğal iletişim kanalları yenilik yapma konusunda etkili bir rol oynamaktadır. Günlük konuşmalar ve kendiliğinden yapılan ayaküstü kısa toplantılar yenilikçi ve yaratıcı potansiyelin değerlendirilmesine katkıda bulunmaktadır. Bireysel görüş ve önerileri cesaretlendirmek açısından yüz yüze iletişim de göz ardı edilmemelidir.

Yenilik Yapma Potansiyeli

Çalışan elemanların yenilik yapma potansiyelini değerlendirmek için işbaşında eğitim görmeleri yararlı olmaktadır. Şirketlerde karşılıklı güven duygusunun sağlanmasına ve çalışma ortamının iyileştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bir şirkette birbirini tamamlayan bilgi ve yeteneklere sahip olan elemanların işbirliği ve takım çalışmaları sonucunda yenilik yapma, Ar-Ge ve inovasyon projeleri başarıya ulaşmaktadır. Burada önemli bir soru karşımıza çıkmaktadır.

İş dünyasında yenilik yapmak mı, yoksa yapmamak mı daha riskli? Yaşamakta olduğumuz aşırı rekabet ortamında ve hızlı değişen piyasa koşullarında yenilik yapmamak, onun yerine, eski yöntemleri sürdürmeye çaba harcamak daha büyük bir risk oluşturmaktadır. Yöneticilerin yenilik yapma ve iş süreçlerini geliştirme konularında çalışan elemanları desteklemeleri ve onlara öncü olmaları gerekmektedir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA