• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
ŞENER MUTER

Bilişim Teknolojileri ve Eğitim Kalitesi

sener.muter@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 13.12.2015, 00:00

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı'nın (OECD) üyeleri arasında; ABD, Japonya, Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Kanada, Belçika, Danimarka, Finlandiya, Yunanistan, İrlanda, Lüksemburg, Hollanda, Norveç, Portekiz, İspanya, İsveç, İsviçre, Türkiye, Avustralya ve Yeni Zelanda bulunmaktadır. OECD üye ülkeler arasında birlik, dayanışma ve işbirliğini sağlayan, ülkelerin ekonomik ve siyasal konularda görüşlerini belirleyip uyumlaştırmaya aracılık eden bir kuruluştur.

OECD üye ülkelerin ekonomileri hakkında temel ekonomik bültenler yayınlamaktadır. Ayrıca çevre kirliliği, enerji sorunları, uluslararası para sorunları, sermaye hareketleri, bilim, eğitim, teknoloji ve istihdam gibi konularla ilgili raporlar hazırlamaktadır. OECD ülkelerinde öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojileriyle ilişkilerini inceleyen "Öğrenciler, Bilgisayarlar ve Öğrenme" konulu değerlendirme programının PISA 2012 Raporu'nda eğitim teknolojileri ve bunların akademik performans üzerindeki etkileri incelenmektedir.

Üniversite öncesi eğitim döneminde, öğrencilerin kapsamlı düşünme ve kavrama yeteneklerini geliştirmeleri açısından öğretmenleriyle yüz yüze ilişkide olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin dijital teknolojiyi kullanarak kes-yapıştır yöntemiyle standart cevaplar aramaları bireysel gelişimlerine çok sınırlı bir katkı sağlamaktadır.

PISA 2012 Raporu'na göre öğrencilerin daha iyi yetişmelerini sağlamak için öğretim yöntemlerine ve pedagojik yeniliklere daha fazla önem verilmesi gerekmektedir. Sadece Türkiye'de değil öteki OECD ülkelerinde de eğitimde bilişim teknolojilerine yatırım yapan ülkelerde eğitim kalitesinin yeterli düzeyde artmadığı gözlenmektedir. Ayrıca bilgisayarı uzun süre kullanan öğrencilerin öğrenme performansı azalmaktadır. Öte yandan bilgisayar kullanımında sürekli artış öğrencilerin okuma alışkanlığında azalmaya neden olmaktadır. Okulda bilgisayarı ölçülü düzeyde kullanan öğrencilerin az kullanan öğrencilere göre daha başarılı oldukları görülmektedir. Ancak sürekli bilgisayar kullanımı öğrencilere zarar vermektedir.

PISA 2012 Raporu'nda üst sıralarda yer alan Finlandiya, Çin Şangay ve Güney Kore'de öğrencilerin bilgisayar başında geçirdikleri süre öteki ülkelere göre daha az düzeyde bulunmaktadır. Çin Şangay'da öğrenciler hafta içi okul dışında günde 39 dakikalarını internette harcarken, Güney Kore'de 41 dakikayı aşmamaktadır. Teknolojide yeni gelişmeler göz önünde bulundurularak 21'nci yüzyılın pedagoji anlayışının yeniden gözden geçirilmesi yararlı olacaktır. Hızlı bir biçimde gelişen dijital teknolojilerin öğrencilerin eğitiminde nasıl daha yararlı olabileceği konusunda eğitimcilerin yeni çözüm yolları aramaları gerekmektedir.

Yeni teknolojilerin bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve yayılımı konusundaki hızı ve etkinliği giderek artmaktadır. Eğitimciler ve veliler bilişim teknolojilerinin daha yararlı kullanımı konusunda öğrencilerin çalışma, spor, eğlence ve günlük yaşam arasında bir denge kurmalarını sağlamak amacıyla iş birliği içinde olmaları büyük bir önem taşımaktadır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA