Doğruyu Öğrenme
Libonet Okur Profili ve Kitap Satın Alma Davranışları Araştırması'na göre Türkiye'de kitap en çok Marmara Bölgesi'nde ve en az da Akdeniz Bölgesi'nde okunmaktadır. Türkiye'de kitap okuma alışkanlığının az olması konusunda televizyon, internet, akıllı cep telefonları ve tabletlerin olumsuz etkileri olmaktadır. Kitap okuyanların yaklaşık yüzde 38'i bulundukları çevrede insanların çok az kitap okumasından rahatsız olduklarını ifade etmektedir.
Yüzde 16'lık kesim ise roman ve hikaye okumanın zaman kaybı olduğunu, insanın mesleğine yararlı olacak ve bilgi verecek kitaplar okumasının daha doğru olacağını belirtmektedir.
Ankete katılanlardan kitap okumadıklarını belirtenlerin yarısı kitap okumanın ilgilerini çekmediğini ve bu nedenle okumadıklarını dile getirmektedir. Öte yandan vakit bulamamak, kitap okumayı sevmemek ve kitap okuma alışkanlığına sahip olmamak gibi nedenler de sıralanmaktadır.Oysa kitap okumak küçük yaşlarda kazanılması gereken önemli bir bilgi edinme ve doğruyu arama yöntemidir. Ankette göze çarpan ilginç sonuçlardan birkaçı şöyle özetlenebilir: kadınlar yüzde 55 oranında erkeklerden daha fazla kitap okumaktadır. Evli olanlar bekar olanlara göre daha çok kitap okumaktadır. 25-45 yaş grubunda olanlar 18-65 yaş grubunda olanlardan daha çok kitap okumaktadır. Kitap okuyanların yüzde 35'i yılda 12'den fazla kitap okuduğunu belirtmektedir. Kitap okuyanların yarısının evinde 50'nin altında kitap bulunmaktadır.
Evinde 200'den fazla kitabının olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 8 civarındadır. Seçerek ve bilinçli bir şekilde kitap okumak insanların mesleki bilgisini, verimliliğini, hayal gücünü, yenilik yapma potansiyelini, inançlarını ve beşeri ilişkilerini geliştirmektedir. Kitap okuma ve sürekli öğrenme önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Kitap okuyan kimselerin yaklaşık yarısı kitap okuma alışkanlıklarını yetersiz bulduklarını söylemekte ve buna neden olarak da iş yoğunluğunu göstermektedir.
Okuma ve Öğrenme Süreci
Kitap okumanın öncelikli amaçları arasında insanların kendilerini geliştirmeleri ve yeni bilgiler edinmeleri gibi konular bulunmaktadır. Özellikle ülkemizde okuma alışkanlığının artırılması konusu büyük bir önem taşımaktadır. Okul yıllarında verilen eğitim meslek bilgisi ve uygulama yeteneği kazanma açısından yeterli olamamaktadır. Öte yandan teknoloji ve bilimsel uygulamalar günümüzde sürekli gelişmektedir. Bu nedenle okuma ve öğrenme alışkanlığı hayat boyu teşvik edilmesi gereken önemli bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır.