Performansı Doğru Değerlendirmek
Şirket sahiplerinin ve yöneticilerinin çalışan elemanların performansını doğru değerlendirmeleri konusu önemli bir nokta olarak karşımıza çıkmaktadır. Bir şirkette elemanların başarılı çalışmalar yapmadan ve somut verimlilik artışları sağlamadan sadece yöneticilerinin gözüne girerek yükselme beklentileri tutarlı bir davranış değildir. Bir şirkette çalışan elemanların başarı kriterleri sadece daha üst düzeyde bir unvana sahip olmakla ve daha yüksek ücret almakla sınırlı bulunmamalıdır. Alışılagelen iş yapma süreçlerini bugünkü haliyle sürdürmeye çaba harcamak geride kalmak anlamına gelmektedir.Daha yaratıcı ve daha yenilikçi olabilmeleri için çalışan elemanların teşvik edilmeleri, yetkilendirilmeleri ve önlerindeki engellere çözümler bulunması gerekmektedir. Şirketlerde yeniden yapılanma ve sürekli gelişme projelerinin tarafların görüşleri alınmadan zorunlu uygulamalar olarak gündeme getirilmesi de birtakım olumsuzluklar yaratmaktadır.
Şirketlerde çalışan başarılı elemanların zamanla ödüllendirilerek üst düzey görevlere atanmaları tüm çalışanlar üzerinde olumlu etkiler yapmaktadır. Yetkilendirme yoluyla bir takım görevlerini çalışan elemanlarla paylaşan yöneticiler ana görevlerini yerine getirmek ve daha sağlıklı kararlar almak için kendilerine daha çok zaman ayırabilmektedir. Sorgulanmayan alışkanlıklar, günlük işleri yönetmeye gereğinden çok zaman ayırma ve geleceği planlama konularına duyarsız kalma şirketlerde gelişmeyi engellemektedir. Alışılagelen yöntemleri sürdürerek başarıyı sürekli kılmak artık söz konusu olmamaktadır.
Başarıya Ulaşmak
Günümüzde dijital bilgi sistemlerinden yararlanılması zorunlu olmaktadır. Güncel verilere dayanmayan yönetim kararlarıyla başarıya ulaşılması söz konusu değildir. Dijital ortamda bilgi akışı ve iletişim daha somut hale gelmektedir. Dijital ortamda hızlı ve sağlıklı bilgi paylaşımıyla yönetim kademeleri azaltılmakta ve şirket organizasyonu daha yalın ve izlenebilir hale gelmektedir. Küresel rekabet ortamında şirketlerin varlıklarını sürdürebilme başarısı yeni teknolojilere, özgün tasarımlara, yeni ürünlere ve yeni pazarlara ulaşabilme yeteneklerine bağlı bulunmaktadır. Bir başka deyişle yarının iş yapma ve başarıya ulaşma yöntemleri bugünkülerden farklı olacaktır. Bu nedenle gelecekte başarılı olmak isteyen şirketler yapılan işlerin rekabet gücü kaynaklarını doğru tanımlamak ve temel stratejilerini yeniden oluşturmak zorundadır.