• BIST
    %0.89
    78.384,78
    EURO
    -%0.86
    4,4760
    USD
    %0.66
    3,8608
    GBP
    %0.66
    3,8608
    CHF
    %0.66
    3,8608
    JPY
    %0.66
    3,8608
  • 25°C
Hastanın güvenini kazanmak HALDUN ARSLAN Hastanın güvenini kazanmak Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 04.07.2018, 00:00

13 yıl özel muayenehane hekimliği yaptım. Hekimlik tecrübesi ve insanlarla yakınlık kurma tecrübesini orada kazandım. Hastaya olan sorumluluk duygusunun kıymetini ve elde ettiğin kazancın karşılığını dürüstçe vermenin nasıl olması gerektiğini orada öğrendim.
Gelen hastalarım öncelikle tedavi olmak için gelirdi. Tam gün yasası çıktı ve hekimlik yaşantımı emeklilik sürem doluncaya kadar hastanede çalışarak tamamladım. Sonra kısa süreli yeniden muayenehane açtım ve 8 yıl ara sonrası, sağlık anlayışının değiştiğini gördüm.

YENİ HASTA GRUBU

Beyin Cerrahı Nazmi Özkan Bey, konusunda sevdiğim, inandığım hekimdir.
İkinci kez muayenehane denememi onunla aynı kliniği paylaşarak yaşadım.
Kimi sohbetlerimizde yeni gelen hasta gruplarını değerlendirdik. Bu konu ile ilgili saptamaları üzüntü vericiydi. Nazmi beye göre " Ne yazık ki gelen hastalarımın yüzde 70- 80 'i daha önce gittiği hekimin verdiği kararının doğruluğu teyit etmek için geliyor" dedi. Gelen hastalar hekime güven yerine, içindeki şüpheyi gidermek ve güvensizlik nedeniyle arayış içindeydi.

YOĞUN VE YORGUN

Günümüzde 300 milyon kişiyi geçen yıllık başvuruya ulaşan sağlık sektöründe hizmeti, özel sektör ve devlet birlikte veriyor. Devlet hastanelerinde çalıştım, nasıl yoğun olduğunu bilirim. Evime dönerken saçım başım karışık hale gelirdi.
SGK antlaşmaları sonrası özel hastaneler de yoğun ve yorucu oldu. Hasta yoğunluğu nedeniyle kimi zaman hasta bitsin düşüncesi olurdu. Kendilerine hastalıklarını anlatamadığım olurdu. Haklı olarak hastalığını öğrenmek isteyen hasta, soru sormak isterdi. Benim zamanım yoktu.
Biliyordum ki sorular uzarsa diğer hastaların zamanı çalınırdı. Vicdanım eksik hasta bakmama engel olurdu. Yıllarca 20 dakikada bir hastayı savundum. Ne güzel olurdu. Onları alıp karşıma sorular sorup anlatmak ve kafasındaki sorulara eksiksiz cevap vermek. Bugün hasta başı düşen dakikanın değişmediğini eski çalışma arkadaşlarımdan duyuyorum.

ZOR HASTA ZAMAN ALIR

Çalışanlarda daha istekli çalışması için kurulmuş olan performans sistemi sağlık çalışanı için ek kazanç oldu. Bu sistemle de çalıştım. Beni en çok rahatsız eden hasta sayısına bağlı olarak aldığın paranın belli olmasıydı. Zor hasta zaman aldığı için kimi arkadaşlarımız böyle hastalardan uzak dururdu. Herkes kendisinden sorumlu olduğu için çok rahatsızlık duymazdım. Cerrahi alanların performans sistemi operasyon üzerinden olduğundan olsa gerek operasyon gereken hastaya ulaşmak isterlerdi. Çok kıymetli cerrah arkadaşlarım oldu. Kimi zaman operasyon için tanılarında hemen karar verdiğini düşünürdük. Bazı arkadaşlarımın hızlı operasyon kararı verilen vakalardan içleri rahat etmediğini hissederdim.
Hastalar; hekimler arası bakış farklılıkları ve özel hastanelerin tutumları karşısında bugünlere gelindi. Sayıca oranı artan aynı tanıda iki farklı karar, bugünün değişik hekimlerden görüş almayı artırdı.
Giderek artan poliklinik sayılarında hastaların şüpheciliği böylece nedenler arasında yer almaya başladı.

HEP DAHA ÇOK PARA

Hekimlikte etik anlayışın olması gerektiğine hep inandım. Bugün para kazanma sistemi 'hep daha çok' diyor. Tüm sektörlerde az kazanmak düşünülmüyor.
Anadolu'da çok gördüğümüz "Bir lokma bir hırka" gönlümüzde azalmaya başladı. Değerlerimizi ve ahlakımızı korumak zorundayız. Hepimize düşen görevler olduğunu unutmayalım. Sağlıkla kalın dostlarım.

GÜNÜN YAZARLARI
BİZE ULAŞIN