OYA DEMİR TÜM YAZARLAR
Divan Mersin
3.11.2017 | Arşiv

Divan Mersin

Nedeni ne olursa olsun, bir yerden bir yere gitmenin en zor yanı; evinizden, alışmış olduğunuz ortamdan uzak kalmaktır. Kendi düzeniniz, kendi konfor alanınız, sizi sarıp sarmalayan, güven duygusunu aşılayan, yaşatan evinizden ayrı, başka bir mekanda kalmak, farklı bir düzene alışmak...
Bazen siz seçersiniz kalacağınız yeri, bazen özellikle iş için gittiğinizde sadece tercihinizi belirtebilir ama seçimlere karışamazsınız.
Özellikle eğer davet edildiyseniz zaten bu konu tamamen şanstır.
Bir kaç gün önce bir Girişimci İnsan Kaynakları Derneğinin düzenlediği bir kongre organizasyonu için Mersin'e gittim.
Doğal olarak her zamanki endişeleri taşıyordum. Acaba nerede kalacağız?
Ortam nasıl? İlk defa Mersin'e gitmenin heyecanı bu endişe ile karıştı.

HERKESİ MUTLU ETMEK ZOR

Mersin Divan Hotel'de kalacağımızı öğrendiğimde, biraz içim rahatladı. Bildiğim bir otel, ama Mersin, acaba nasıl olacak? Otele girdiğimiz ilk andan itibaren bütün endişelerim ortadan kalktı, bir gece ve iki gün boyunca her kademede çalışan personel sanki evimdeymişim gibi hissettirdi.
Çok büyük, farklı illerden, yüzlerce kişinin katıldığı organizasyonun her aşaması, akşam muhteşem Mersin manzaralı Roof'da düzenlenen yemek, kahvaltı, gün içi kahve servisleri, öğle yemeği... Eşsiz lezzetlere eşsiz bir hizmet eşlik etti. Hizmet önemlidir, işini sevgi ile yapmak daha önemli. Binlerce liralık yatırım bir anda hizmet kalitesinin kötü olması nedeni ile boşa gidebilir, bir anda asık yüzlü bir personel yaptığınız her kaliteli işin yok sayılmasına neden olabilir. Zordur hizmet sektörü, özellikle turizm ve otelcilik alanında. Farklı yerlerden gelen, farklı dillerde, kültürlerde, eğitimde insanlar, farklı alışkanlıklar ve beklentiler... Herkesi mutlu etmek, beklentilere aynı oranda cevap vermek zordur.

GERÇEK BİR EV SAHİBİ GİBİ

2 gün boyunca; Divan Mersin Hotel beklentilerimizin üzerinde bir hizmet kalitesi ve anlayışı ile bizi ağırladı.
Gerçek bir evsahibi gibi, odalarımıza yerleştiğimiz ilk anda bizi karşılayan 'Hoşgeldin' hediyelerinden, Doğu ve Güney Otelleri Bölge Müdürü Özkan Özek'in 'el yazısı ile imzalı' hoşgeldin kartı, İnsan Kaynakları Müdürü'nün, Roof'da bizi karşılayan ekibin, iki gün boyunca her alanda her kademede çalışan otel personelinin özeni, ilgisi anlatılamaz, gerçekten yaşanır.
Hizmet sektöründe; işini iyi yapmak ve hatta bunu iş duygusundan çıkarıp, içselleştirmek, her personelin uygulamasını sağlamak bir kurum kültürü işidir ve çok zordur. Zoru başardıkları, yaşattıkları evdeyim duygusu ve eşsiz deneyim için teşekkürler Divan Mersin Hotel...

112 ÖĞRETMEN BULUŞUYOR

Çocuklarımızı geleceğe hazırlayan öğretmenlerdir. Onları tam donanımlı, hayat başarı olan bireyler haline getirenler öğretmenlerdir. Vizyonları, alışkanlıkları, rol model olarak ortaya koydukları bir şekilde çocuklarımızda ses olur, ışık olur, hayat bulur.
Öğretmen öğrettiği ve öğrendiği kadar vardır. Bu tek taraflı değil çift gtaraflı bir süreçtir.
Öğrettiği herşeyde, öğrendiği yeni bir şey olduğu zaman çocuklarımız, gençlerimiz bugünden geleceğe daha çok hazır olurlar.
Öğretmenliğin 'öğrenmek ve öğretmek' olduğunu vurgulayan Müjdat Ataman, 4 Kasım 2017 tarihinde Han Tiyatrosunda 112 öğretmen ile bir araya gelecek.
İzmir Educators Network tarafından düzenlenen ve Müjdat Ataman'ın '112 Öğretmenliğime Notlar' adlı kitabında yer alan deneyimlerini, öğrenme ve öğretme süreçlerini paylaşacağı interaktif toplantı ile eğitim sektörünün önde gelen, alanında uzman öğretmenleri yeni ufukları paylaşacaklar.