OYA DEMİR TÜM YAZARLAR
Gelecek Geldi! Geliyor
6.10.2017 | Arşiv

Gelecek Geldi! Geliyor

Yıllar önce, Fransız yazar ve gezgin Jules Gabriel Verne tarafından kaleme alınan Balonla Beş Hafta, Dünyanın Merkezine Yolculuk, Aya Yolculuk, Denizler Altında 20000 Fersah vb. bilim-kurgu kitaplarında heyecan ile okuduğumuz inanılmaz öyküler ve daha sonra Zamanda Yolculuk, Geleceğe Dönüş, Uzay Yolu vb gibi filmlerde beyazperdede canlanıp hayat bulan karakter ile hayatımıza giren kavramlar...
Zaman içinde teknoloji ve bilimdeki değişimler, gelişimler, araştırmalar, merakla soruların cevaplarını arama çalışmaları sonrasında; çocukluğumuzun hayallerini süsleyen, çoğumuzun hayal bile edemediği, inanmadığı, inanamadığı kavramlar, yeni keşifler artık hayatımızın bir parçası. Hayatımızı kolaylaştıran, bir yandan da bağımlılık yapan bütün yenilikler çok daha büyük değişimlerin habercisi olarak karşımızda.

19-20 EKİM ARASI

İnovasyon, Endüstri 4.0, insan robotlar, Mars'a yolculuk, VUCA Dünyası (Değişken-volatile, belirsiz-uncertain, karmaşıkcomplex ve muğlak-ambigious dünya) şimdi konuştuğumuz ve daha uzun yıllar konuşacağımız konular. Bugün burada bu konuları konuşuyoruz, hayatımıza, iş yapma biçimlerimizde nasıl uygulayacağımızı/uyguladığımızı tartışıyoruz. En önemlisi ise her şey inanılmaz hızla değişirken, sürdürülebilirliği sağlayabilmek için yeni yollar geliştiriyoruz.
Dün konuştuğumuz her şey; bugün burada, hayatımızın, işimizin içinde. Evet! Gelecek geldi!
Türkiye İnsan Yönetimi Derneği (PerYön) Ege Şubesi bu yıl 14. Ege İnsan Yönetimi Zirvesi'nde ana tema olarak bu çok önemli konuyu belirledi. Gelecek Geldi, 19 - 20 Ekim 2017 tarihleri arasında Sabancı Kültür Merkezi'nde geleceği tartışacağız.
Prof. Dr. İlber Ortaylı'nın açılış konuşması ile başlayacak olan zirve; dönüşüm, teknolojik insan, gelecek bugün: dijital İK (İnsan Kaynakları) , İK Beta'da, gelecek nasıl gelecek, yeni çağda doğru yeteneği bulmak, iş hayatında yenilikçi bakış, kurumsal kültür ve gelecek, dijital kariyer, dünyayı değiştiren dönüştürücü güçler, otomatik BES ile geleceğe yolculuk, T-İnsan, dijitalleşme ve iş hukuku, yerelden globale yolculuk-bir dünya şirketi olmak konularını; ulusal markaların birbirinden farklı yöneticileri, alanında uzman konuşmacıları ile masaya yatırarak geleceğe ne kadar hazır olduğumuzu sorgulatacak.
Gelecek geldi! http://www. egeinsanyonetimizirvesi.org Peki, geleceğe hazır mısınız?

ŞİKAYET ETME ÇÖZÜMÜN PARÇASI OL

Dünya büyük bir gelişim ve değişim geçirirken, bugün geleceği yaşarken, bir yandan da hayatın getirdiği bütün sorunlar tek tek önümüze çıkıyor. Ekonomik zorluklar, işsizlik, trafik, çevre kirliliği, üretimsizlik, eğitim, şiddet, toplumsal cinsiyet ayrımcılığı, açlık sınırı, hastalık, savaş...
Sorunlar arttıkça, hayatımızı etkiledikçe, etraftan duydukça insan doğası gereği herkesin söyleyecek bir sözü var. Pek çok kişi şikayet içinde, sürekli konuşuyor, yazıyor, anlatıyor.... Sorun, sorun, sorun...
Var olan sorunlara bir de olmayan sorunlar çıkarılarak, büyütülerek, büyütülerek anlatılıyor, paylaşılıyor... İnsanın insana yaptığını hayat yapmıyor.
Umutsuzluk, karamsarlık, gelecek kaygısı ve korku sarıyor anlarımızı, konuşmalarımızı, hayatımızı.
Peki çözüm nerede? Aslında sorun konuşuluyorsa, mutlaka bir çözümü vardır değil mi?
Çözümsüz tek sorun var; o da hayatın bitmesi... Bunun dışında anlatılan her konunun, mutlaka bir çözümü vardır. Uygulanabilir, uygulanamaz, uygulanmak istenmez bu kısmı tartışılır. Ancak konuştuğumuz, hayatımızı etkileyen, karamsar, kaygılı, korkak, umutsuz yapan, her sorunun mutlaka ve mutlaka bir çözümü var diye düşünüyorum.

ÇÖZÜM ÖNERİSİ

İşte bu nedenle artık sürekli şikayet edip, sorunlardan söz edenlere soruyorum; bir çözüm öneriniz var mı? Bir hareket planınız? Bir amacınız? Yoksa önerilen bir çözümü, yol haritasını, planı kabul eder misiniz?
Cevabı 'Hayır' olanlar artık şikayet etmeyin... Sorunlara sorun eklemeyin. Çünkü en büyük sorun umutsuzluk. Çözümsüzlük hissi, korku, endişe, karamsarlığın getirdiği çaresizlik hissi...
Çözüm öneriniz yoksa, bir çözüm önerisini uygulamak istemiyorsanız; konuşmamak, paylaşmamak bile bir çözüm adımıdır.
Evet, şikayet, şikayet, şikayet kültürü... Her gün, hayatımızın her noktasında, her anında...
Sorunlar var, gerçek bu... Ama çözüm de var... Çalışmak, üretmek, planlamak, adım atmak...
Şikayet etme! Çözüm üret!
Çözümün bir parçası ol!