SEZER ALTAN TÜM YAZARLAR
Mustafa Cömert ve CMRT örneği
22.11.2017 | Arşiv

Mustafa Cömert ve CMRT örneği

Aile şirketleri, aile üyelerinin yönetim kademelerinde çalıştığı şirketlerdir. Bu şirketlerde kurumsallaşma ve markalaşma ikinci plana atılmıştır. Öncelikli amaç üretim tesisini büyütmek, satış ve ciroları arttırmak, yeni mağazalar açmaktır. Aile şirketleri diğer şirketlere göre daha içe kapanık ve daha çekimserdir. Burada önemli olan, yöneticinin vizyonudur.
Günümüzde bir işletmenin varlığını sürdürebilmesi ürettiği ürün veya hizmetleri marka yapabilme başarısı ile doğru orantılıdır.
Dünyada ve ülkemizde mevcut şirketlerin ezici bir çoğunluğunu aile şirketleri oluşturuyor.
Nitekim ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, birinci kuşakta son bulan aile şirketi sayısı oranı % 80, ikinci kuşağa ulaşanların oranı % 16, üçüncü kuşak ve sonrasına devam edenlerin sayısı ise ancak % 4 düzeyindedir.
Ülkemizdeki şirketlerin % 95'inden fazlasını oluşturan aile şirketleri, ekonominin lokomotifi olarak görülmektedir. Ama gelin görün ki aile şirketleri markalaşamamada önemli etkendir. Aile şirketlerinin en büyük sorunu, şirketin nesilden nesile sürememesi ve dağılmasıdır. Nice büyük devasa şirketler, aile arasındaki çekişmeler yüzünden yok olup gitmişlerdir.
Bunu önlemenin en önemli yolu kurumsallaşma sürecinde, aile ve şirket anayasasının oluşturulması gerekmektedir.
Aile üyelerinin işe girme kuralları, yönetsel yapının oluşturulması, iş süreçlerinin belirlenmesi gerekmektedir.
Burada bütün bu istatistikleri tersine çeviren farklı, sıradışı, örnek bir isim İbrahim Mustafa Cömert. Vizyonerliğin, liderliğin, işini sevmenin ve çalışmanın neleri başarabileceğini ortaya koymaktadır.
Cömertzade ailesinin 4. kuşak temsilcisi Ayvalık'ın en önemli markalarından olan CMRT'nin sahibi. Aile bir dönem yaşadığı sıkıntılar sonucunda firmayı isim hakkı ile birlikte satmış. Bunu içine sindiremeyen, bu işi itibar meselesi yapan İbrahim Mustafa Cömert, Cömert ismini budayarak CMRT markasını yaratmış. CMRT bugün bir dünya markası olma yolunda ilerlemektedir.

HEDEF YURTDIŞI

CMRT Zeytinyağları geçen yıl dünyanın en önemli doğal sızma zeytinyağı kalite yarışması olarak kabul edilen Uluslararası Mario Solinas Kalite Yarışması'nda ödül aldı. Yeniliklerin öncüsü olan marka, bademli zeytinyağı ve değişik sıkım teknikleri deneyerek fark yaratmaktadır.
Mustafa Cömert "Markalaşmada da en önemli unsur olan standardizasyonu sağlamalıyız. Her yıl aynı kalite ve nefaseti tüketiciye sunmalıyız" demektedir.
CMRT, Hasat Günleri'nde zeytinyağı pazarında yerini aldı. Asırlık tecrübeleri ile dedelerinin Midilli Adası' nda başlattığı zeytinyağı üretimine devam eden Mustafa Cömert, "Bu yıl 13'üncüsü uluslararası boyutta gerçekleştirilen Zeytin Hasat Günleri'nin Ayvalık zeytin ve zeytinyağının markalaşmasında çok büyük katkısı vardır. Coğrafi işaretin alınması ve AB Tescili almak için başvurunun yapılması çok önemlidir. Bu yıl zeytinyağları çok kaliteli, müstahsilin üreticinin yüzü gülmektedir. Bugün bir dünya markası olan Ayvalık Zeytinyağını markamız CMRT ile dünyaya açıyoruz. Uluslararası arenada Ayvalık Zeytinyağını CMRT ile temsil etmek istiyoruz" dedi.
Son söz; İş dünyasının fikir öncülerinden Alfred Marshall'in bir sözü vardır:
"Bir işletmeyi dede kurar, baba büyütür, oğul tutar, torun sanat tarihi okur." Bunu merhum Türk işadamı Nejat Eczacıbaşı ise daha keskin olarak ifade etmiştir: "Türkiye'de şirketleri babalar kurar, oğulları yer, torunları batırır."