• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
Markalaşma güven, itibar ve Folkart SEZER ALTAN

Markalaşma güven, itibar ve Folkart

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 29.12.2021, 00:00

Günümüzde artık yalnızca ürün ve hizmetler değil; ülkeler, bölgeler hatta şehirler de markalaşmanın konusu haline geldi. Çeşitli kültürlerin, dinlerin, yaşam biçimlerinin uyum içinde yaşadığı özgürlükçü bir kent olan İzmir, dünyada çok az kentin sahip olabileceği tarihi, kültürel ve doğal çeşitliliği kendisinde barındırmaktadır. İzmir'in marka şehir olması, marka şehri besleyen alt markaların özenle seçilmesi yoluyla desteklenmesi gerekmektedir. Bu kadar zenginliğin ve ürün çeşitliliğinin bulunduğu İzmir'de başta yerel yönetimler olmak üzere tüm paydaşların desteği, görüşü ve değerlendirmeleri alınarak markalaşma sürecinin yürütülmesi gerekmektedir. İzmir'in ülke çapında doğru bir imajı olsa da, bu imaj uluslararası boyutta yeterince katma değer yaratamamaktadır.

DUBAİ'DEKİ OFİSTEN DÜNYAYA
Günümüzde işletmelerin yoğun rekabet ortamında rakiplerinden farklılaşması ve tüketicinin zihninde yer alması markalaşma ile mümkün olmaktadır. Adı İzmir'le özdeşleşen İzmir'in ve Türkiye'nin en itibarlı markaları arasında gösterilen Folkart, Dubai ve Avrupa'dan dünyaya açılıyor. Markaya markalaşmaya yatırımın önemini bütün İzmirli markalara öncülük ederek gösteren Folkart'ın en son projesi bahçeli yaşamın en güzel örneklerinden biri Folkart Country Urla'nın tamamı kısa sürede satılmıştır. Bu da markalaşmanın, markaya güvenin ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Bugün güven dediğimiz olguyu oluşturmak kadar, devamlılığını sağlayabilmek de bir o kadar önemli hale gelmiştir. Türkiye İtibar Endeksi (TİE) verilerine göre Folkart, Türkiye'nin en itibarlı şirketleri arasında bulunuyor. Folkart, İzmir'den Türkiye'de inşaat sektörünün en itibarlı 10 markası arasında yer alarak, dikkat çekici bir başarı göstermiştir. Bu da, dünyada pazarlamanın gurusu olarak kabul edilen Philip Kotler'in, pazarlamanın rolünü "insanlara daha iyi yaşam standardı sunmak" tanımına eşdeğer bir gelişme.

İLKLERİN ŞİRKETİ OLDU
Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, kuruluşlarının 15. yılında, Dubai'de ofis açmaları; Dubai ve Avrupa üzerinden satış odaklı dünyaya açılmaları nedeniyle mutlu olduklarını dile getirdi.
Sancak; çevre dostu, ileri teknoloji ile donatılmış, evrensel yapılar inşa ederek, yatırımcılarına her projede yüksek katma değer sağladıklarını vurguladı. Sancak, İzmir'i Dubaili yatırımcılara tanıtırken, şehrin 8.500 yıllık tarihine gönderme yaptı. Folkart'ın İzmir'den büyüyen ve aynı şehirden sektörde Türkiye'ye liderlik yapan 'ilklerin şirketi' olduğunu anlatan Mesut Sancak; İzmir'in tarihi boyunca Akdeniz'in en önemli liman merkezlerinden biri olduğunu vurguladı. Sancak, yatırımcıları bugünün ve geleceğin en özel şehirleri arasında gösterilen İzmir'e davet ederken, Folkart'ın yeni işbirliklerine hazır olduğunu söyledi.
Son söz; Her işletmenin kendi içinde kültürü vardır. Folkart, hayata geçirdiği sosyal, kültürel, sanatsal projeleriyle de adından övgüyle söz edilen bir markadır.
Folkart'a marka yolculuğunda başarılar diliyorum. İzmir'e kattığı değerler için çok teşekkür ediyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA