Özveri ve Sorumluluk
Görev vermek amacıyla işe yeni elemanlar seçerken daha somut ve uzun vadeli kriterlerin göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Bir şirkette yetişen ve deneyim kazanan elemanların başka şirketlere geçeceği düşüncesi yöneticilerin kafasında eleman yetiştirme konusunda bir engel oluşturmamalıdır. Öte yandan gelip geçici ve niteliksiz elemanlarla kalıcı rekabet gücü kazanmak söz konusu değildir. Düşük ücretli elemanların iş yerlerine maliyeti kimi zaman daha fazla olmaktadır. Şirketler varlıklarını sürdürebilmek için para kazanmak zorundadır. Ayrıca bunun hesabı da yapılmalıdır. Şirketlerde güven ortamının sağlanması gerekmektedir. Karşılıklı özveri ve sorumluluk duygusu olmadan performans yönetimi ve sağlıklı bir ücret politikası uygulanamamaktadır. Elemanlar çalışmakta oldukları iş yerlerinde kendileri açısından da iyi bir gelecek görebilmeli ve o iş yerini sahiplenmelidir. Şirketlerde üst görevlere içten terfi yapılması bu nedenle yararlı olmaktadır.İş dünyasında kısa süreli gelip geçici heveslerle kalıcı başarılar sağlanamamaktadır. Şirket organizasyon yapısının kapsamlı olarak sorgulanması gerekmektedir. Üretilecek ürünlerin tek tek tasarımından önce o ürünlerin üretilmesini sağlayacak organizasyon yapısının özgün tasarımı büyük bir önem taşımaktadır. Merak uyandıran, düşündüren, çalışan elemanları öğrenmeye ve araştırmaya sevk eden yöneticiler iş yerlerinde başarılı sonuçlar almaktadır.
Hayat boyunca yeni olaylarla karşılaşmakta ve sürekli bir öğrenim süreci içinde bulunmaktayız. Şu soruyu kendimize sormalıyız: Gelecekte bugünkü durumumuzdan daha iyi olabilmek için kendimizi ve çalıştığımız kuruluşu nasıl geliştirebiliriz? Yeni yönetim kavramının bir gereği olarak çalışan elemanların iş süreçleriyle ilgili görüş ve önerilerinin göz önünde bulundurulması yararlı olmaktadır. Ayrıca yöneticilerin iş süreçlerine bakış açılarını çalışan elemanlarla paylaşmaları olumlu sonuçlar vermektedir.Temel Değerler
Organizasyonlar kendi amaçlarını sorgulamaya daha çok özen göstermelidir. Yapılan yeni projelerde her zaman daha ötesini de göz önünde bulundurmak yararlı olmaktadır. Geleceğin organizasyonlarının tasarımı çok daha önemli bir hale gelmektedir. Vizyon sahibi yenilikçi şirketler temel değerlerinden ödün vermeden değişime ve sürekli gelişmeye uyum sağlamaktadır. Bir başka deyişle şirketlerin temel değerleri değişmemeli ancak yapılacak uygulamalar sürekli gelişmeye açık olmalıdır.