Önce diskolarda çalıştı, bunu radyo kuruculuğu izledi.
Emir Ataşen şimdi bir eczacı ve optikçi.
Onu 1980-85'li yıllarda Çeşme'deki Viking Disco'da DJ'lik yaparken tanımıştık.
Bugünün popüler motosiklet yarışçısı ve eczacısı, "Müziğe olan aşkım o yıllarda başladı" diyor.
Bunu, radyoculuk çalışmaları izledi.
Emir Ataşen, Güliz Eğrihancı ile hayat öyküsünü anlatırken, şöyle konuşuyor:
"1986'da üç arkadaşımla birlikte Ege FM radyo istasyonunu kurduk. Arkadaşlarım ile beraber İzmir'in tepesindeki Muhittin Erener Mahallesi'nde bir ev kiraladık. Antenleri kurduk ve başladı radyo maceramız. Daha çok newage, popcaz çalıyorduk ve o yıllarda PM Power FM bile zor çıkıyordu. Ama bir gerçek vardı ki, yasal değildik ve yaptığımız suçtu o yıllarda. Basıldık, yakalandık, cihazlarımız alındı, elektriğimizi de kestiler."
***
Yıl 1992...
İstanbul'da bir adamın motosikletini satması ile birden motosikletçi oldu Emir Ataşen...
Bir doktor, bir eczacı bir de kendisi...
Üç kişi Ahmetbeyli virajında yarış yaparken, doktor olan yarışçı uçurumdan düştü.
Emir Ataşen anlatıyor:
"Bütün aramalara rağmen doktor arkadaşımızı bulamadık. Jandarma ekipleri seferber oldu. Uzun uğraşlar sonucu arkadaşımıza ulaştık. İşte bu aşamadan sonra karar aldık, bundan sonra pistlerde yarışacağız."
Ataşen ve arkadaşları artık yarışçı sayılırlardı.
Pistlere çıktılar.
Ve, 1997'de İzmit pistinde yarıştılar.
***
Emir Ataşen'i dinlemeye devam:
"1997'nin son yarışında İzmit pistinde çok büyük bir kaza yaşadım. 16 takla attım, beyin travması geçirdim. Üç hafta Alman Hastanesi'nde tedavi oldum. Bu kazadan sonra Racing motosikletimi sattım. Ondan sonra babacığıma söz verdim: Motosiklet artık hayatımda olmayacaktı."
Ne var ki, Emir Ataşen daha fazla dayanamadı. Anne ve babasından da izin alarak bir motosiklet aldı. Çok kısa bir zaman içerisinde Emir'in motosiklet sayısı dörde yükseldi.
* * *
Emir Ataşen 2004 yılında Türkiye Motosiklet Federerasyonu Yönetim Kurulu'nda görev aldı. Türkiye'nin ilk "drag direktörü" oldu.
Artık yarıştan yarışa koşuyor ve idarecilik yapıyordu.
Motosikletten ve yarışlardan bir türlü kopamıyordu. Şimdi, eğitime yönelme zamanı gelmişti.
Emir Ataşen, "Art Moto-Akademi"den eğitim aldıktan sonra, Rospa Silver brövesini almaya hak kazandı.
Ve şimdi de dünyaya açılmaya başladı.
***
Emir Ataşen, "2005'ten beri dünyayı ve Türkiye'yi turluyorum. Bu sene Batı, Orta, Doğu Karadeniz kıyılarından Artvin, Borçka kasabası, Maçahel Yaylası ve Gürcistan'a gittim. 2006'da Adriyatik kıyıları, Slovenya, Dubravnik, Bosna Hersek, Ohrit Gölü ve Avusturya kapılarına dayandım" diyor.
Ataşen, 2007'de İstanbul, Yunanistan, Bulgaristan, İtalya ile Alpleri turladı.
Bunu, İstanbul'dan gemi ile Trieste, oradan kuzeye çıkıp Avusturya Alpleri, Monako, Andora ve Nis gezileri izledi.
Emir Ataşen 2009'da İzmir, Adana, Kilis ve oradan Halep, Şam, Hama, Humus, oradan günüye inip Ürdün çölleri, Lut Gölü, Kızıldeniz'in kuzey ucu olan Akabe'de denize girip döndü.
***
Bu hızlı Karşıyakalı aynı zamanda lisanslı bir yat yarışçısı.
"Beni İlhan Abim yetiştirdi" diyor ve ekliyor:
"Şimdi önümdeki hedef bir tekne... Yine Karşıyaka'da yapılacak yat limanından çıkıp dünyada bir daire çizgikten sonra tekrar oralara dönmek. Bu sözlerim ve hedefim Sayın Karşıyaka Belediye Başkanımız Cevat Durak'a bir mesaj olarak sayılmalı..."
***
Ve, Emir Ataşen'in kimliği...
1985 yılında Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nden mezun oldu. 1988'de "optikçilik kursları"na gitti. Diplomasını aldıktan sonra hem kendi eczanesinde hem de bir arkadaşının optik mağazasında çırak gibi çalışmaya başladı.
O artık diplomalı ve stajını da tamamlamış bir optikçiydi.
Bu arada Danimarka'da Odiometrisklik eğitimi aldı ve Karşıyaka'da ilk kulak şşitme merkezini açtı.
