Günümüzde müşteri beklentileri çok hızlı değişmektedir. Değişen müşteri alışkanlıklarının ve geleceğe yönelik talep eğilimlerinin iyi izlenmesi gerekmektedir. Bu nedenle de yeni iş modellerine ihtiyaç duyulmaktadır. Müşteri ilişkilerinin gelecekte daha etkili ve daha başarılı bir şekilde sürdürülebilmesi için dijitalleşmenin günlük hayatımıza getirdiği değişim sürecinin iyi izlenmesi ve doğru algılanması gerekmektedir.
Mobil uygulamalar giderek artmaktadır. Mobil uygulamalar ve online (bilgisayar bağlantılı) işlemler yaygın bir müşteri bilgi ağı oluşturmaktadır. Müşteri verilerini hızlı bir biçimde ve doğru değerlendirebilen kuruluşlar daha başarılı olmaktadır. Verilerin doğru analiz edilerek şirketlerin geleceğini aydınlatacak bir yol haritasının hazırlanması büyük bir önem taşımaktadır. Şirketlerin web siteleri de iş dünyasında etkili bir rol oynamaktadır.
Ayrıntılı Müşterileri Bilgileri
Şirketlerin müşterileriyle kişisel bilgiler ve gelecek beklentileri tabanlı ilişkiler kurması ve bir iletişim ağı oluşturması büyük bir önem taşımaktadır. Türkiye pazarı, markaların müşterilerine dijital kanallar üzerinden hizmet ulaştırmasına çok uygun bulunmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda şirketler arasında birbirlerini tamamlayan küresel ortaklıkların kurulması konusu da gündeme gelmektedir. Doğru algılanan ve beklentileri karşılayacak formatta düzenlenen veriler büyük bir değer taşımaktadır.
Tanımlanamayan, amaca uygun kullanılamayan ve fayda sağlamayan veriler ise boşa harcanan bir çaba durumundadır. Günümüzde müşterileri daha ayrıntılı tanıma fırsatı sağlayan ve geniş tabanlı veriler sunan projelere ihtiyaç duyulmaktadır. Dijital ortam ve sosyal medya bilgisayar kullanan kimseler için çok ilgi çekici olmaktadır. Elimizdeki verilere göre Türkiye'de bilgisayar kullanıcıları internet ortamında günde ortalama 4 saat 50 dakika geçirmektedir. Bu sürenin ortalama 2.9 saati sosyal medyada geçmektedir. Dijital ortamı ve sosyal medyayı izleyen kesimler farklı beklentiler içinde bulunmaktadır. Teknolojik gelişmelerin etkisiyle dijital iletişimin önemi her geçen gün artırmaktadır. Satış ve pazarlama ile kurumsal iletişim arasında stratejik bir etkileşim göze çarpmaktadır. İletişim becerileri kuruluşların başarılı olmasında etkili bir rol oynamaktadır. Bir başka deyişle iletişim her projenin merkezinde yer almaktadır.
Dijital Müşteriler
Pazarın taleplerini doğru algılayan ve ona göre özel çözüm seçenekleri sunan kuruluşlar müşterilerin gözünde daha değerli olmaktadır. Online dünyada insanlar artık kayıt formlarından ve kimlik sorgulama süreçlerinden sıkılmaktadır. Bu sebeple müşteriye kayıt ol demek yerine sosyal medya üzerinden müşterileri tanımlama sistemleri daha yararlı olmaktadır. Dijital müşterilerin farklılıklarını ve öngörülerini sürekli takip eden kuruluşlar kazançlı çıkmaktadır. Farklı kesimlere özgü bağlılık programlarının ve iletişim stratejilerinin geliştirmesi büyük bir önem taşımaktadır. Türkiye'de online müşterinin sadık müşteriye dönüştürülmesi önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Müşteri bilgileri ve erişim yönetimi pazarı da hızlı bir gelişme göstermektedir.