• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
Çalışan EYT’liye başvuru rehberi FARUK ERDEM

Çalışan EYT’liye başvuru rehberi

faruk.erdem@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 11.03.2023, 00:00
Milyonlarca EYT'li emeklilik için gün sayıyor. Ağırlıklı olarak bir işyerinde çalışan EYT'liler çıkış işlemleri de yapıyor. Peki çıkış işlemi nasıl yapılacak? Fesih dilekçeleri nasıl yazılacak?

Sosyal Güvenlik Kurumu'nda EYT'lilerin emeklilik işlemleri devam ediyor. EYT'lilerin büyük çoğunluğunu SSK yani 4A'lı olanlar oluşturuyor. Emeklilik işlemleri için çalışan sigortalıların iş yerlerinden çıkış bildirgelerinin verilmesi gerekiyor. Emeklilik işlemleri ancak çıkıştan sonra yapılabiliyor. Bu yüzden de çok sayıda EYT'li şu günlerde işyerlerine fesih dilekçesi verirken, birçok işyerinde de emekli olacak personel için Kod 8 ile yani emeklilik sebebiyle çıkış işlemleri yapılıyor.

ADIM ADIM EMEKLİLİK
1-Şartları taşıyıp taşımadığınıza bakın: EYT'lilerin çıkış işlemleri için öncelikli olarak emeklilik şartlarını taşıyıp taşımadıklarını tespit etmeleri gerekiyor. Bunun için SGK'ya müracaat edilebiliyor. Ayrıca e-devletten çalışma hayatım bölümünden yasanın getirdiği prim ve yıl şartını tamamlayıp tamamlamadığınızı öğrenebilirsiniz.
2-Emekli olabilir yazısını internetten alın: Emeklilik hakkını taşıdığınıza dair belgeleri e devletten detaylı hizmet dökümü, çalışma hayatı dökümü ve emeklilik durumu belgesini çıktı olarak alabilirsiniz.
Ayrıca SGK'nın internet sitesinden ne zaman emekli olurum bölümünden de sorgu yapıp belge alınabilir.
3-Belgeleri ekleyeceğiniz fesih dilekçesini hazırlayın: Bu belgelerle işvereninize çıkış talebinizi iletebilirsiniz.
Bunun için uygun dilekçeleri yazmalısınız. Dilekçe örneklerimizdeki gibi kısa metin veya kanun numaralarının olduğu detaylı dilekçeler de yazabilirsiniz. Ancak mutlaka emeklilik için ayrıldığınızı belirtmelisiniz.
İki türlü dilekçe yazmalısınız. Birincisi; işten tamamen ayrılmak istiyorsanız sadece fesih yapmak istediğinizi belirtir dilekçe yazın.

İKİ FARKLI DİLEKÇE
Şirketine (İK müdürlüğüne) Kurumunuzda şu tarihten bu yana çalışmaktayım. EYT düzenlemesi gereğince emeklilik işlemlerimi yaptırmak istiyorum. Düzenleme gereği emekliliği hak ettiğime dair belgelerim ektedir. Bunun için işten çıkışımın Kod 8 ile yapılarak kıdem tazminatı ve diğer alacaklarımın tarafıma ödenmesini rica ederim.
Adı, Soyadı tarih ve imza İkincisi: eğer emeklilik işlemlerinden sonra tekrar aynı işyerinde çalışacaksanız bunu da dilekçenizde belirtmeniz gerekiyor.
Şirketine (İK müdürlüğüne) Kurumunuzda şu tarihten bu yana çalışmaktayım. EYT düzenlemesi gereğince emeklilik işlemlerimi yaptırmak istiyorum. Düzenleme gereği emekliliği hak ettiğime dair belgelerim ektedir. Bunun için işten çıkışımın Kod 8 ile yapılması ve emeklilik başvurumun ardından tekrar giriş işlemlerinin yapılmasını rica ederim. Adı, Soyadı tarih ve imza
4- Çıkış işlemi sonrasında SGK'ya başvurun: İşyerine verilen dilekçe sonrası işlemlerinizin yapılmasını beklemelisiniz.
Bu aşamada işveren çıkışınızı yapacaktır. Çıkış işleminin yapıldığını işvereninizden öğrendikten sonra SGK'ya giderek ya da e-devlet üzerinden emeklilik başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.
E-Devlet başvurusunda "Gelir, Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi" seçeneğine tıklanıyor.
Burada yeni başvuru sekmesi seçildikten sonra kişisel bilgileriniz gelecektir.
5-Başvuru sonucunu takip edin:
Başvurunuzu tamamladıktan sonra sonucunu e-devlet üzerinden mutlaka takip edin. Burada emekliliğinizin onaylandığını göreceksiniz.
6-Yeniden çalışmak için tahsis belgesi alın: e-devlet üzerinden emekliliğinizin onaylandığını gördükten sonra burada sizin için oluşturulan tahsis belgesinin çıkışını alarak işyerinize getirmelisiniz.
Bu belgeyi verdikten sonra sizin yeniden SGDP ile işe girişiniz yapılacak ve çalışmaya devam edeceksiniz.
7-Maaş ödenmesi bildirilecek:
Mart'ta başvuranlar için 1 Nisan'dan itibaren maaş hesabı yapılacak. Maaşın yattığını e-devletten takip edebilirsiniz.
Tahsis numarasının son rakamına göre maaş gününüz belirlenecek.
Buna göre bir aylık maaş ve ödeme gününe kadar olan sürenin parası yatırılacak.
Örneğin ayın 20'sinde maaş alacak emekli için ilk ödemede maaş ve 20 günlük ücret yatacak.
8-Belirttiğiniz bankadan alabilirsiniz:
İlk maaşınızı başvuruda belirttiğiniz banka şubesinden alabilirsiniz.
İsterseniz o banka ile devam edebilir, isterseniz bankanızı e-devletten değiştirebilirsiniz. Bu işlemi ilk maaşı aldıktan sonra yapmalısınız.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA