• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
ŞENER MUTER

Çalışılacak En İyi Şirketler

sener.muter@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 03.10.2016, 00:00

Bir iş yerinin toplum tarafından beğenilen bir iş yeri olmasında; işbaşı eğitimleri, mesleki gelişme ve kariyer yapma fırsatları, olumlu şirket imajı, ücret sistemi, performans değerlendirme ve etik değerler etkili bir rol oynamaktadır. Çalışan elemanların bir iş yerinde aradıkları özelliklerin başında sadece maaş değil, daha birçok farklı etkenler de bulunmaktadır. Çalışanların önemsedikleri konular arasında yeni görüş ve düşüncelere değer verilmesi, katılımcı yönetim anlayışı ve elde edilen başarıların takdir edilmesi de yer almaktadır.

İyi Bir İşveren Markası Olabilme

İyi bir işveren markası olabilme yetenekli yeni elemanları şirkete çekme, öte yandan çalışmakta olan yetenekli elemanları da bünyede tutma açısından büyük bir önem taşımaktadır. Günümüzde uluslararası rekabet ortamında şirketlerde iyi bir işveren markasının planlanması ve bu uygulamaların yaygınlaştırılması zorunlu olmaktadır.

İyi işveren markası bir şirketin kurumsal performansını artırmaktadır. Yapılan araştırmalarda iyi işveren markasına sahip olan ve çalışanlarına değer veren şirketlerin küresel rekabet ortamında daha iyi sonuçlar aldığı ortaya çıkmaktadır. Bir başka deyişle, çalışanlarına yatırım yapan ve onlara kendilerini geliştirebileceği bir çalışma ortamı sağlayan şirketler daha başarılı olmaktadır. Ayrıca böyle bir iş yerlerinde çalışan elemanların devir oranı, bir başka deyişle, iş değiştirme oranı daha az olmaktadır.

İş arayan nitelikli elemanların tercih edecekleri şirketler arasında yer alabilmek için iyi bir işveren markası olmak büyük bir önem taşımaktadır. Ülkemizde işveren marka konumlandırması konusunda birtakım boşluklar bulunmaktadır. Olumlu bir işveren marka imajının toplum tarafından benimsenmesi uzun bir zaman almaktadır. Ayrıca olumlu bir marka imajı yerleştikten sonra yapılabilecek birtakım hatalar da bu imajı çok çabuk yok edebilmektedir.

Olumlu işveren markası bir şirketin çalışılacak iyi şirketler arasında yer aldığını belirtmektedir. Bu kavram ilk olarak 1990'lı yıllarda gündeme gelmiştir. Danışmanlık şirketi People in Business'in yönetim kurulu başkanı Simon Barrow ve London Business School öğretim üyesi Tim Ambler 1969 yılında yazdıkları makalede "İnsan Kaynaklarında Marka Yönetimi Tekniklerinin Denenmesi" konusunda görüşlerini belirtmişlerdir.

Yeni Kuşaklar ve Üstün Nitelikler

İşveren markasının geniş bir kapsamı bulunmaktadır. Bir şirketin saygınlığı, kültürü, etik değerleri, yenilikçi ve inovativ olması, rakiplerle kıyaslanması, sürekli gelişme süreçleri, esneklik, müşterilerin ve çalışanların memnuniyeti gibi konular bu kapsamda ele alınmaktadır. Ayrıca dijital teknoloji ve iletişim devrimi dönemlerinde yetişen yeni kuşaklar önceki kuşaklardan çok daha üstün niteliklere sahip bulunmaktadır.

Şirketlerin "İşveren Markası Yönetimi" konusuna önem vermeleri gerekmektedir. Çalışanların somut geri bildirimlerinin alınması, tasarım, üretim, yazılım, iletişim ve pazarlama süreçlerinde işveren markasına destekleyen projelere öncelik verilmesi yararlı olmaktadır. Bunun yanı sıra sosyal sorumluluk projeleri de şirketlerin iyi bir işveren markası olmalarında etkili bir rol oynamaktadır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA